Μενού Κλείσιμο

Στέλεχος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

Το «Στέλεχος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας» διαθέτει τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορεί να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε όλους τους τομείς του γνωστικού αντικειμένου του τμήματος, είτε ως στέλεχος δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας εμπορικών επιχειρήσεων, οργανισμών και υπηρεσιών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα είτε ως σύμβουλος δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας.

Το «Στέλεχος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας», έχοντας προηγουμένως σταθμίσει τις απόψεις και τις τάσεις του κοινού, επικεντρώνεται στην παραγωγή προμελετημένων ενεργειών αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ ενός ατόμου/ομάδας/οργανισμού/επιχείρησης και το κοινού αυτού, εσωτερικού και εξωτερικού, με στόχο το αμοιβαίο συμφέρον. Επιδιώκει –με συστηματική δράση και συμπεριφορά– να επηρεάσει την κοινή γνώμη, να αναπτύξει αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη, να εδραιώσει θετική εικόνα και να δημιουργήσει δημοσιότητα και φήμη. Για τον σκοπό αυτόν, συγκεντρώνει το κατάλληλο ευνοϊκό υλικό, αναπτύσσει καλές σχέσεις με τα ΜΜΕ και αξιοποιεί ποικίλα «εργαλεία» επικοινωνίας, προφορικής, γραπτής και ηλεκτρονικής, όπως δελτία Τύπου, social media, e-mails, εκδηλώσεις, ομιλίες, newsletters κ.λπ.

Στην εποχή της επικοινωνίας και των πληροφοριών, οι Δημόσιες Σχέσεις, στηρίζοντας τη στρατηγική της επικοινωνιακής πολιτικής της Διοίκησης ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης, αποτελούν ένα πολύ σημαντικό εργαλείο. Η επικοινωνιακή πολιτική είναι το πλαίσιο θέσεων και αρχών που καθορίζουν το πνεύμα στο οποίο θα εφαρμοστούν οι αντικειμενικοί σκοποί του προγράμματος δημοσίων σχέσεων. Η πολιτική, όπως και στις άλλες λειτουργίες του μάνατζμεντ, έτσι και στις δημόσιες σχέσεις οριοθετεί μια περιοχή στην οποία πρόκειται να ληφθεί μια απόφαση και εξασφαλίζει ότι η απόφαση θα είναι συνεπής με τους αντικειμενικούς σκοπούς και θα συμβάλει στην επίτευξή τους.

Υπάρχουσα κατάσταση απασχόλησης
Τα τελευταία χρόνια, οι δημόσιες σχέσεις αναπτύσσονται σταθερά στη χώρα μας, αποτελώντας μια αυτόνομη επαγγελματική δραστηριότητα επικοινωνίας η οποία δεν εντάσσεται πλέον στον τομέα της διαφήμισης ή του μάρκετινγκ. Οι προοπτικές του επαγγέλματος είναι σημαντικές, καθώς αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας εργαλείο της Διοίκησης, μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις/ή οργανισμοί μπορούν να ασκήσουν ισχυρή επιρροή στη γνώμη και στάση του κοινού.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΕΔ, οι προοπτικές απασχόλησης στο επάγγελμα θεωρούνται καλές, με θετικό ισοζύγιο στην αγορά εργασίας. Ο ιδιωτικός τομέας προσφέρει τις περισσότερες ευκαιρίες για απασχόληση. Συγκεκριμένα, οι υπεύθυνοι Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας ανάλογα με την εμπειρία τους, το μέγεθος της επιχείρησης και τις δυνατότητες που παρουσιάζονται, έχουν πρόσβαση σε πολλά επίπεδα ευθυνών. Συνοπτκά απασχολούνται σε:

  1. Εμπορικές επιχειρήσεις, οργανισμούς και υπηρεσίες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα,
  2. Εταιρίες συμβούλων δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας, πολιτικής επικοινωνίας, διαφήμισης, δημοσκοπήσεων, εφαρμοσμένης επικοινωνίας και επικοινωνιακής στρατηγικής, οργάνωση ημερίδων, συνεδρίων, εκθέσεων και λοιπών εκδηλώσεων
  3. Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ), πολιτικά κόμματα, μη-κυβερνητικές οργανώσεις, διεθνείς οργανισμούς, φιλανθρωπικά ιδρύματα, ειδησεογραφικά πρακτορεία ,τουριστικές επιχειρήσεις

Στη ΣΑΕΚ Νεάπολης λειτουργεί 1 τμήμα στο Β’ Εξάμηνο σπουδών.

Πρόγραμμα Σπουδών
Οδηγός Κατάρτισης